fbpx
loader image

TURYSTYKA PO PANDEMII

Background
17:20 remove 18:00
18 października – scena 5
keyboard_arrow_down
Background

Gotowość na zmiany – jak budować odporność turystyki w czasach niepewności?

Turystyka jest jedną z najszybciej rozwijających się branż na świecie. Jest jednak branżą wrażliwą, co pokazał zarówno rok 2008, 2010, 2020, jak i rok 2022. Nieprzewidziane wyzwania wniosły w turystykę bezprecedensowe zakłócenia, spadki podróży, bankructwa i niepewność co do dalszego funkcjonowania branży. Jakie są doświadczenia innych państw w konfrontacji z pandemią, kryzysem uchodźczym lub innymi nagłymi i trudnymi do przewidzenia problemami współczesnego świata? Jakie mają do tego narzędzia? Jakie działania podejmują? Czy państwo jest bezbronne w konfrontacji z globalnym załamaniem gospodarki, czy ma jednak szansę w tym starciu? Jakie może podjąć działania, które ograniczą lub zniwelują negatywne skutki? Wymiana informacji, korzystanie ze sprawdzonych rozwiązań to kluczowy element rozwoju tej branży, dlatego podczas dyskusji porozmawiamy o tym jakie działania okazały się być skuteczne, a jakie nie odpowiedziały na ówczesne wyzwania.

Moderator: Marzena Markowska – Redaktorka Wasza Turystyka.
Rozmawiają:

  1. Mr Vincas Jurgutis – Wiceminister Gospodarki i Innowacji (Litwa)
  2. Andrzej Gut-Mostowy – Sekretarz stanu, pełnomocnik Prezesa Rady Ministrów ds. promocji polskiej marki
  3. Mr. László Könnyid – Węgierska Agencja Turystyczna
  4. Ilin Dimitrov (zdalnie) – Minister Turystyki (Bułgaria)

09:00 remove 10:00
19 października – scena 6
keyboard_arrow_down
Background

Rola samorządu terytorialnego w rozwoju turystyki

Na przestrzeni ostatnich lat zaszły ogromne zmiany w turystyce na poziomie krajowym, europejskim i światowym. Podróżowanie staje się coraz łatwiejsze, zarówno pod względem finansowym, jak i transportowym. Destynacje turystyczne konkurują ze sobą już nie tylko na poziomie krajowym, ale również globalnie, co wymaga nieustannego doskonalenia jakości i dostosowania poziomu usług do potrzeb konsumentów. Jaką rolę pełnią samorządy terytorialne w rozwoju turystyki i jakie stoją przed nimi wyzwania? Jak kształtować produkt turystyczny i zarządzać przestrzenią turystyczną. Rola gmin górskich i uzdrowiskowych w procesie rozwoju turystyki krajowej - dobre praktyki. Jaką rolę powinny mieć samorządy terytorialne w budowie systemu turystycznego. Czy Polskie Marki Turystyczne wspierają tworzenie regionów turystycznych?

Moderator: JAN MAZURCZAK – Prezes Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej, członek Unii Metropolii Miast.
Rozmawiają:

  1. Andrzej Gut-Mostowy – Sekretarz stanu, pełnomocnik Prezesa Rady Ministrów ds. promocji polskiej marki
  2. Jan Golba – Stowarzyszenie Gmin Uzdrowiskowych, Burmistrz Muszyny
  3. Leszek Dorula – Burmistrz Zakopanego
  4. Paweł Sujka – Zastępca Prezydenta Miasta Świnoujście
  5. Radosław Jęcek – Burmistrz Karpacza
  6. Bogdan Dyjuk – Radny Sejmiku województwa podlaskiego, wiceprzewodniczący Rady Ekspertów

14:00 remove 15:00
19 października – scena 1
keyboard_arrow_down
Background

Wyzwania dla turystyki we współczesnym świecie

Dotychczasowe tendencje rozwoju turystyki zarówno krajowej, jak i światowej są przedmiotem wielu dyskusji oraz sporów. Główny problem stanowi interpretacja możliwych kierunków rozwoju i przyszłych konsekwencji dla społeczeństwa i gospodarki. Jednocześnie turystyka, jako forma konsumpcji, jest obecna we wszystkich sferach gospodarki. Tym samym powoduje liczne konsekwencje: w produkcji dóbr, usług, wymiany oraz konsumpcji. Jaka jest i będzie rola turystyki w światowej gospodarce? Jakie są korzyści ekonomiczne płynące z rozwoju turystyki oraz jakie będą negatywne skutki odpływu dochodów z turystyki dla świata? Jakie są granice rozwoju turystyki, przekroczenie których powoduje negatywne wielowymiarowe skutki (społeczne, gospodarcze, ekologiczne)?

Moderator: PIOTR TRZCIŃSKI - Dziennikarz TVP
Rozmawiają:

  1. Andrzej Gut-Mostowy - Sekretarz stanu, pełnomocnik Prezesa Rady Ministrów ds. promocji polskiej marki
  2. Iwona Gibas - Członek Zarządu Województwa Małopolskiego
  3. Rafał Szmytke - Prezes Zarządu Polskiej Organizacji Turystycznej
  4. Daniel Puciato - Członek Zarządu ds. handlowych Polski Holding Hotelowy
  5. Ireneusz Węgłowski - Prezes Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego
  6. Dawid Lasek - Sekretarz Stanu, pełnomocnik Rządu do spraw Polonii i Polaków za Granicą

16:00 remove 17:00
19 października – scena 5
keyboard_arrow_down
Background

Turystyka przyjazdowa i jej wpływ na rozwój gospodarczy kraju

Turystyka przyjazdowa stanowi jeden z podstawowych elementów rozwoju współczesnej gospodarki oraz jest trwałym elementem życia społecznego. Tym samym spełnia istotną rolę w zaspokajaniu potrzeb jednostek i grup społecznych. Czy państwo może w sposób świadomy kreować trendy w turystyce przyjazdowej? Jakie korzyści może nieść skuteczna polityka w tym zakresie w skali makrogospodarczej?

Moderator: PAWEŁ KUNZ - Dziennikarz, ekspert turystyczny i zapalony podróżnik.
Rozmawiają:

  1. dr Dominik Borek - Dyrektor Departamentu Turystyki MSiT
  2. Paula Fanderowska - Wiceprezes Zarządu Kraków 5020, Prezes SKKP
  3. Paweł Niewiadomski - Prezes Polskiej Izby Turystyki
  4. Michał Fijoł- Członek zarządu ds. handlowych PLL LOT

18:00 remove 19:00
19 października – scena 6
keyboard_arrow_down
Background

Turystyka przyszłości. Trendy i kierunki rozwoju

Jakie są nowe trendy w turystyce? Czy i w jaki sposób cyfryzacja/technologia może jej pomóc? Czy da się przenieść doświadczenia turystyczne na płaszczyznę wirtualną? Znaczenie technologii dla edukacji, kształtowania postaw turystycznych i kształcenia nowych kadr w turystyce, zwiększanie dostępności, ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami. Jaki wpływ na ruch turystyczny mogą mieć zmiany klimatyczne? Jakie są wyzwania dla turystyki zrównoważonej?

Rozmawiają:

  1. Grzegorz Biedroń - Prezes Zarządu Małopolskiej Organizacji Turystycznej
  2. dr Bartłomiej Walas - Dziekan Wydziału Turystyki, Wyższa Szkoła Turystyki i Ekologii w Suchej Beskidzkiej
  3. Rafał Perłowski - Zastępca Dyrektora Wydziału Komunikacji Społecznej Urzędu Miasta Krakowa
  4. Mateusz Sewestynowicz - Prezes Zarządu Tripsomnia
  5. Łukasz Adamowicz - Wiceprezes grupy BFC, wiceprezes SOIT, Prezes RPSiW TUgether
  6. Adam Kałucki - Prezes agencji Locativo, strateg marketingowy, trener, konsultant specjalizujący się w marketingu terytorialnym i turystyce kulturowej