fbpx
loader image

SPORT ZAWODOWY I PIENIĄDZE

Background
19:00 remove 20:00
18 października - scena 6
keyboard_arrow_down
Background

12 lat ustawy o sporcie

W jaki sposób ustawa o sporcie przyczyniła się do rozwoju polskiego sportu w kontekście różnych dyscyplin Jakie zmiany legislacyjne dziś mogłyby przysłużyć się polskiemu sportowi? Jak ustawa o sporcie wspomaga rozwój sportu w Polsce regionalnej?

Rozmawiają:

  1. Przemysław Iwańczyk – Dziennikarz Polsat Sport i Polsat News
  2. Tomasz Garbowski – Prezes Opolskiego Związku Piłki Nożnej
  3. Ireneusz Raś – Poseł na Sejm RP
  4. Ewa Weber – Zastępca Prezydenta Gliwic
  5. Grzegorz Knap – Kierownik Działu Administracji Sportowej i Spraw Prawnych w Legia Warszawa SA

09:00 remove 10:00
19 października - scena 1
keyboard_arrow_down
Background

Ile kosztuje nas olimpijski medal?

Koszty funkcjonowania związków sportowych w dyscyplinach olimpijskich. Dlaczego niektóre dyscypliny przynoszą nam medale, a inne nie? Czy w zmianie tej sytuacji może pomóc odpowiednia strategia finansowa? Czy warto tworzyć i jak powinien wyglądać narodowy model wsparcia dyscyplin olimpijskich?

Rozmawiają:

  1. Maksymilian Wysocki – Dziennikarz w Gospodarce.pl
  2. Adam Korol – Prezes Polskiego Związku Towarzystw Wioślarskich, mistrz olimpijski w wioślarstwie
  3. Małgorzata Hołub-Kowalik – Lekkoatletka, mistrzyni olimpijska z Tokio w sztafecie mieszanej 4x400 m
  4. Ryszard Stadniuk – Były prezes Polskiego Związku Towarzystw Wioślarskich
  5. Apoloniusz Tajner – Były prezes Polskiego Związku Narciarskiego
  6. Tomasz Majewski – Wiceprezes Polskiego Związku Lekkiej Atletyki
  7. Otylia Jędrzejczak – Prezes Polskiego Związku Pływackiego

09:00 remove 10:00
19 października - scena 4
keyboard_arrow_down
Background

Sport a pieniądze: góra złota czy studnia bez dna?

Skuteczne strategie inwestycyjne, które mogą przynieść wymierny zysk w przypadku inwestycji w sport. Które są najlepsze? Dlaczego niektóre inwestycje w sport przynoszą zysk, a inne stratę? Analiza problemu. Zysk finansowy i zysk społeczny - czy pieniądz to jedyny powód stanowiący o wartości inwestycji w sport?

Rozmawiają:

  1. Mateusz Święcicki – Dziennikarz telewizji Eleven
  2. Wojciech Strzałkowski – Prezes Jagiellonii Białystok
  3. Piotr Pykel – Wicedyrektor ds. sportu w Telewizji Polsat
  4. Adam Konopka – Wiceprezes zarządu Polskiego Związku Szermierczego
  5. Damian Wleklak – Trener młodej kadry Wybrzeże Gdańsk

10:00 remove 11:00
19 października - scena 1
keyboard_arrow_down
Background

Jak skutecznie szkolić młodzież? Wzorce, inwestycje, wyzwania

Czy systemy szkolenia w Polsce w ogóle istnieją? W odniesieniu do poszczególnych dyscyplin. Transformacja polskich systemów szkolenia - jak zmieniło się szkolenie młodzieży w wielu dyscyplinach od czasów PRL i transformacji ustrojowej. Słuszne wzroce. Jakie systemy i strategie szkoleniowe funkcjonujące za granicą wdrażaliśmy i wdrażamy w Polsce. Tworzenie mistrzów czy aktywizacja młodzieży i dbanie o zdrowie? Co powinno być celem szkolenia dzieci i młodzieży?

Rozmawiają:

  1. Paweł Gołaszewski – Dziennikarz "Piłka Nożna"
  2. Marcin Dorna – Dyrektor Sportowy w Polskim Związku Piłki Nożnej
  3. Krzysztof Szopiński – Pilot samolotowy, prezes Żelazny Aerobatic, ORLEN Grupa Akrobacyjna Żelaźni
  4. Wojciech Zeidler – Trenet koszykarski, Basket Camp
  5. Ryszard Kowalski – Wiceprezes zarządu Ekstraligi Żużlowej
  6. Artur Siódmiak – Były piłkarz ręczny, Zastępca Prezesa Stowarzyszenia Akademia Sportu Artura Siódmiaka
  7. Janusz Uznański – Dyrektor operacyjny Polskiego Związku Piłki Siatkowej

11:00 remove 12:00
19 października - scena 2
keyboard_arrow_down
Background

Współpraca klubów z kibicami - zasady, metody i dobre praktyki

Dlaczego kluby potrzebują kibiców i jak ci ostatni mogą wpływać na rozwój klubów? Przykłady projektów realizowanych wspólnie przez kluby sportowe i kibiców. Oddolne projekty realizowane przez kibiców. Środowisko kibicowskie jako ruchy społeczne.

Rozmawiają:

  1. Łukasz Adamski – Konferansjer
  2. Dariusz Łapiński – Kibice Razem, Krajowy Koordynator PZPN ds. Współpracy z Kibicami
  3. Michał Fitas – Federacja Kibiców Niepełnosprawnych
  4. Seweryn Dmowski – Politolog, wykładowca akademicki na Uniwersytecie Warszawskim
  5. Łukasz Pszczółkowski – Prezes Zarządu Klubu Koszykówki Włocławek S.A.
  6. Marcin Lefik – Ogólnopolskie Stowarzyszenie Kibiców "Tylko Widzew"
  7. Marcin Zwierzychowski – Założyciel Sportigio
  8. Michał Gajdek – Socios Barcelony, autor podcastu 9CAMPNOU

11:00 remove 12:00
19 października - scena 4
keyboard_arrow_down
Background

Rozwój sportów drużynowych na świecie. Jak przełamać dominację piłki nożnej?

Jakie czynniki sprawiają, że dziś piłka nożna jest potężnym biznesem, a sporty takie jak koszykówka, piłka ręczna czy siatkówka prezentują inną skalę? Jakie są główne czynniki, które utrudniają rozwój i popularyzację poszczególnych sportów drużynowych? Jakie działania i strategie mogą sprawić, że poszczególne dyscypliny będą mogły się dynamicznie rozwinąć?

Rozmawiają:

  1. Przemysław Iwańczyk – Dziennikarz Polsat Sport i Polsat News
  2. Radosław Piesiewicz – Prezes Zarządu Polskiego Związku Koszykówki oraz Polskiej Ligi Koszykówki S.A.
  3. Marek Janicki – Dyrektor Biura Związku Piłki Ręcznej w Polsce
  4. Piotr Gacek – Siatkarz, wicemistrz świata, wiceprezes zarządu i dyrektor sportowy Projektu Warszawa
  5. Cezary Trybański – Koszykarz, pierwszy Polak w NBA

12:00 remove 13:00
19 października - scena 1
keyboard_arrow_down
Background

Sponsoring sportu – biznes, CSR czy hobby? 

Dlaczego wielkie firmy sponsorują sport? Analiza odmiennych motywacji - ekonomicznych, wizerunkowych, społecznych. Sponsoring sportu a Społeczna Odpowiedzialność Biznesu - puste hasła czy idea prowadząca do realnych wyników i profitów? Spółki Skarbu Państwa a sponsoring sportu - skuteczne projekty.

Rozmawiają:

  1. Aleksandra Szutenberg – Dziennikarka sportowa - TV Polsat
  2. Grzegorz Wójcik – Dyrektor marketingu Polskiego Związku Tenisa
  3. Tomasz Rożenek – Dyrektor Zarządzający w Sportfive Poland
  4. Marcin Mikucki – Dyrektor marketingu w Ekstraklasie S.A.
  5. Patrycja Bereznowska – Lekkoatletka, biegaczka specjalizująca się w ultramaratonach
  6. Edyta Szymańska – Plus - główny specjalista ds. Promocji i PR
  7. Kinga Fedorowska – Dyrektor w Biurze Marketingu Sportowego Sponsoringu i Eventów PKN ORLEN
  8. Piotr Apollo – Prezes zarządu w Tauron Nowe Technologie S. A.

12:00 remove 13:00
19 października - scena 5
keyboard_arrow_down
Background

Rozwój sportów zimowych w Polsce i na świecie

Jakie najważniejsze wyzwania w kwestii szkolenia młodzieży stoją przed różnymi dyscyplinami zimowymi? Jak różnią się podejścia do szkolenia w Polsce i innych krajach Stan infrastruktury sportowej w kontekście sportów zimowych w Polsce i na świecie - Jakie są największe wyzwania w tym względzie Jak dbać o rozwój popularności sportów zimowych? Jak sprawiać, by te dyscypliny budziły zainteresowanie w różnych krajach? Czy ocieplenie klimatu zagraża sportowi zimowemu?

Rozmawiają:

  1. Andrzej Soboń – Ekspert ds. komunikacji i marketingu
  2. Apoloniusz Tajner – Były prezes Polskiego Związku Narciarskiego
  3. Konrad Niedźwiedzki – Dyrektor sportowy Polskiego Związku Łyżwiarstwa Szybkiego
  4. Patryk Wicher – Poseł na Sejm RP
  5. Dawid Szeliga – Dyrektor Zespołu Szkół Mistrzostwa Sportowego w Zakopanem
  6. Stanisław Szymanik – Wiceprezes PZN, członek prezydium komisji medycznej FIS
  7. Katarzyna Bachleda-Curuś – Paczenistka, Olimpijka

13:00 remove 14:00
19 października - scena 4
keyboard_arrow_down
Background

Jak zbudować klub sportowy? Strategia, inwestycje, ludzie

Jak powinna wyglądać profesjonalna struktura klubu sportowego? Polskie kluby sportowe i ich budowa - przykłady, sukcesy, porażki . Skuteczne strategie inwestycyjne, marketingowe i organizacyjne a budowa klubu sportowego. Największe zagrożenia towarzyszące budowie klubu.

Rozmawiają:

  1. Paulina Chylewska – Dziennikarka i prezenterka Telewizji Polsat
  2. Wojciech Cygan – Wiceprezes Polskiego Związku Piłki Nożnej
  3. Marcin Janicki – Prezes Pierwszej Ligi Piłkarskiej
  4. Kryspin Baran – Prezes Warta Zawiercie
  5. Grzegorz Bednarski – Prezes Piasta Gliwice

15:00 remove 16:00
19 października - scena 2
keyboard_arrow_down
Background

Budowanie marki osobistej w sporcie

Jak PR i budowanie marki osobistej może pomagać sportowcom w rozwoju ich karier. Nowoczesne podejście do budowania marki osobistej przez sportowców - cyfryzacja i nowe media. Zagrożenia wizerunkowe i jak wychodzić im naprzeciw.

Rozmawiają:

  1. Barbara Mróz-Gorgoń – Specjalistka ds. marketingu, profesor Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
  2. Monika Płaczkowska – Partnerships Manager w Sportfive Poland
  3. Maria Andrejczyk – Lekkoatletka, wicemistrzyni olimpijska w rzucie oszczepem
  4. Krzysztof Ignaczak – Sportowiec, siatkarz, koordynator programowy EKSiT
  5. Ewa Bilan-Stoch – Menadżer skoków, założycielka i kreatorka Eve-nement Team
  6. Rafał Sonik – Przedsiębiorca, filantrop i kierowca rajdowy, zwycięzca Rajdu Dakar w kategorii quadów
  7. Sofia Ennaoui – Lekkoatletka, biegaczka, medalistka mistrzostw Europy
  8. Grzegorz Bałkowiec – Dyrektor Biura Marketingu Sportowego, Sponsoringu i Eventów PKN ORLEN

15:00 remove 16:00
19 października - scena 4
keyboard_arrow_down
Background

Liga od kuchni - jak zbudować i sprzedać dobry produkt?

Historia praw medialnych do pokazywania rozgrywek piłkarskich w Polsce. Najważniejsze kamienie milowe. Praca nad budową projektu piłkarskiego z perspektywy marketingowej. Jak skuteczny produkt przekłada się na rozwój sportowej jakości rozgrywek.

Rozmawiają:

  1. Wojciech Jakubowski – Dziennikarz Radia Kraków
  2. Danuta Dmowska-Andrzejuk – Prezes tenisowej Superligi
  3. Marcin Mikucki – Dyrektor marketingu w Ekstraklasie S.A.
  4. Piotr Należyty – Prezes PGNIG Superliga
  5. Andrzej Placzyński – Prezes Sportfive Poland
  6. Artur Popko – Prezes Zarządu Polskiej Ligi Siatkówki
  7. Ryszard Kowalski – Wiceprezes zarządu Ekstraligi żużlowej

15:00 remove 16:00
19 października - scena 3
keyboard_arrow_down
Background

Rola samorządu w finansowaniu sportu

Jak obecnie samorządy wspierają rozwój sportu na poziomie lokalnym? Strategie i działania. Miejsce wsparcia sportu w budżetach samorządowych. Sprzężenie zwrotne - sport jako narzędzie budowy tkanki społecznej Polski lokalnej.

Rozmawiają:

  1. Anita Mazur – Dziennikarka Eleven
  2. Maciej Murawski – Prezes Zarządu Lechii Zielona Góra
  3. Rafał Kosowski – Radny Województwa Małopolskiego
  4. Jan Gluc – Przewodniczący Rady Miasta Zakopane
  5. Paweł Chomentowski – Viceprezes Zarządu Arena Operator

09:00 remove 10:00
20 października - scena 2
keyboard_arrow_down
Background

Klub sportowy a ład korporacyjny. Aspekty organizacyjne i prawne zarządzania klubem

Naczelne wyzwania organizacyjne związane z zarządzaniem klubem sportowym. Zarządzanie klubem a aspekty prawne - wyzwania i pułapki. Jak skutecznie budować ład korporacyjny w organizacji sportowej. Czy klub powinien być korporacją? Jak znaleźć złoty środek między funkcjonowaniem klubu sportowego a nowoczesnej korporacji?

Rozmawiają:

  1. Przemysław Iwańczyk – Dziennikarz Polsat Sport i Polsat News
  2. Piotr Gacek – Siatkarz, wicemistrz świata, wiceprezes zarządu i dyrektor sportowy Projektu Warszawa
  3. Marek Pieniążek – Wiceprezes Developres Rzeszów
  4. Jakub Tabisz – Wiceprezes MKS Cracovia
  5. Jan Linke – Prawnik, ekspert ds. ładu korporacyjnego

11:00 remove 12:00
20 października - scena 4
keyboard_arrow_down
Background

Prawa mediowe - kto i dlaczego chce pokazywać sport w Polsce?

Sport jako wartościowy produkt medialny. Dlaczego jest tak ceniony? Wydarzenia sportowe a potencjalne zyski z reklam. Liczby, fakty, statystyki. Jakie dyscypliny są najbardziej atrakcyjne z punktu widzenia nadawców i dlaczego?

Rozmawiają:

  1. Bożydar Iwanow – Dziennikarz Polsat Sport
  2. Marian Kmita – Dyrektor ds. Sportu Telewizji Polsat
  3. Andrzej Placzyński – Prezes Sportfive Poland
  4. Marek Szkolnikowski – Dyrektor TVP Sport
  5. Tomasz Cieślik – Ekspert ds. marketingu sportowego, CEO w Between Sports

10:00 remove 11:00
20 października - scena 4
keyboard_arrow_down
Background

Rola państwa w rozwoju sportu zawodowego

Trudne przejście. Od PRL do współczesnego polskiego krajobrazu sportowego. O trudach i wyzwaniach transformacji. Państwowe dotowanie sportu, prywatni sponsorzy czy synergia obydwu ścieżek? O najbardziej skutecznym modelu wsparcia sportu. Spółki Skarbu Państwa jako sponsorzy sportu zawodowego.

Rozmawiają:

  1. Marcin Lepa – Dziennikarz Polsat Sport
  2. Sebastian Świderski – Prezes zarządu Polskiego Związku Piłki Siatkowej
  3. Łukasz Wachowski – Sekretarz generalny PZPN
  4. Piotr Dytko – Członek Zarządu Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu
  5. Piotr Apollo – Prezes zarządu w Tauron Nowe Technologie S. A.