
Organizator:
Znaczenie solidarności międzynarodowej w obliczu wojny na Ukrainie.
Solidarność w obliczu wojny a świat sportu. Jak sport przyczynia się do postrzegania agresji Rosji na Ukrainę?
Jak powinny wyglądać strategiczne punkty jednolitej międzynarodowej strategii postępowania wobec agresji Rosji?
Rozmawiają:
Jakie metody stosują demokratyczne państwa, aby budować swój soft power poprzez sport?
Polska strategia działań i jej efekty.
Czy budowa soft power na poziomie politycznym wyklucza się z ideą sportu jako rywalizacji ponad podziałami?
Rozmawiają:
Którzy światowi dyktatorzy w przeszłości i obecnie inwestują w sport i jakie cele dzięki temu osiągają?
Bojkot czy kooperacja w duchu sportu? Jakie powinno być podejście wolnego, demokratycznego świata do współzawodnictwa z państwami o charakterze autorytarnym i totalitarnym?
Jakie działania może dziś prowadzić demokratyczny świat, by zapobiegać wykorzystywaniu sportu przez dyktatorów?
Rozmawiają:
Rozmawiają:
Igrzyska Europejskie jako szansa dla Krakowa i Małopolski na poziomie lokalnym - wyzwania i profity.
Jak imprezy takie jak Igrzyska Europejskie wpływają na promocję państwa?
Igrzyska Europejskie katalizatorem inwestycji lokalnych.
Prowadzący: Jakub Niziński – Dziennikarz Radia Kraków
Rozmawiają:
Przykłady udanych i nieudanych imprez sportowych (Sarajewo, Atlanta i nie tylko) - jakie wnioski możemy z nich wyciągnąć?
Wielkie wydarzenia sportowe z perspektywy społecznej. Co dają społecznościom lokalnym?
Narzędzia i metody służące optymalizacji procesu organizacji wielkich imprez sportowych.
Rozmawiają:
W jaki sposób organizacja imprez takich jak Igrzyska Europejskie może korzystnie oddziaływać na klimat sportowy w kraju organizatora.
Igrzyska a promocja sportu - czy to przynosi skutki? Dane i argumenty.
Modelowanie systemów szkolenia w kraju organizatora w związku z planowanymi wielkimi imprezami sportowymi.
Rozmawiają:
Historia organizacji mistrzostw świata w siatkówce - kulisy, logistyka, fakty.
Jakie korzyści organizacja mundialu przyniosła polskiej siatkówce - wymiar promocyjny i rozwojowy.
Jakie wnioski mogą wynieść organizatorzy innych wielkich imprez w Polsce z organizacji siatkarskiego mundialu?
Rozmawiają:
W jaki sposób urzeczywistniać zasady zrównoważonego rozwoju w kontekście realizacji wielkich imprez sportowych (na przykładzie mistrzostw świata w piłce ręcznej organizowanych w Polsce)?
Jakie zasady powinien zawierać kodeks dobrych praktyk organizatora wielkiej imprezy masowej?
Rozmawiają:
Jak wyglądają poszczególne etapy organizacji Igrzysk Europejskich od A do Z.
Igrzyska Europejskie w liczbach - ludzie, materiały, godziny pracy.
Strategia zarządzania ludźmi i czasem a organizacja wielkiej imprezy sportowej. Wyzwania i zagrożenia.
Rozmawiają:
Rozmawiają:
Jak wyglądały kulisy wyboru gospodarzy mistrzostw świata na przestrzeni ostatnich 30 lat?
Największe sukcesy i największe pomyłki. Kto nie powinien był organizować mundialu i dlaczego? Jakie kryteria powinny decydować o przyznaniu organizacji mundialu w przyszłości?
Rozmawiają:
W jaki sposób ustawa o sporcie przyczyniła się do rozwoju polskiego sportu w kontekście różnych dyscyplin
Jakie zmiany legislacyjne dziś mogłyby przysłużyć się polskiemu sportowi?
Jak ustawa o sporcie wspomaga rozwój sportu w Polsce regionalnej?
Rozmawiają:
Koszty funkcjonowania związków sportowych w dyscyplinach olimpijskich.
Dlaczego niektóre dyscypliny przynoszą nam medale, a inne nie? Czy w zmianie tej sytuacji może pomóc odpowiednia strategia finansowa?
Czy warto tworzyć i jak powinien wyglądać narodowy model wsparcia dyscyplin olimpijskich?
Rozmawiają:
Skuteczne strategie inwestycyjne, które mogą przynieść wymierny zysk w przypadku inwestycji w sport. Które są najlepsze?
Dlaczego niektóre inwestycje w sport przynoszą zysk, a inne stratę? Analiza problemu.
Zysk finansowy i zysk społeczny - czy pieniądz to jedyny powód stanowiący o wartości inwestycji w sport?
Rozmawiają:
Czy systemy szkolenia w Polsce w ogóle istnieją? W odniesieniu do poszczególnych dyscyplin.
Transformacja polskich systemów szkolenia - jak zmieniło się szkolenie młodzieży w wielu dyscyplinach od czasów PRL i transformacji ustrojowej.
Słuszne wzroce. Jakie systemy i strategie szkoleniowe funkcjonujące za granicą wdrażaliśmy i wdrażamy w Polsce.
Tworzenie mistrzów czy aktywizacja młodzieży i dbanie o zdrowie? Co powinno być celem szkolenia dzieci i młodzieży?
Rozmawiają:
Dlaczego kluby potrzebują kibiców i jak ci ostatni mogą wpływać na rozwój klubów?
Przykłady projektów realizowanych wspólnie przez kluby sportowe i kibiców. Oddolne projekty realizowane przez kibiców. Środowisko kibicowskie jako ruchy społeczne.
Rozmawiają:
Jakie czynniki sprawiają, że dziś piłka nożna jest potężnym biznesem, a sporty takie jak koszykówka, piłka ręczna czy siatkówka prezentują inną skalę?
Jakie są główne czynniki, które utrudniają rozwój i popularyzację poszczególnych sportów drużynowych?
Jakie działania i strategie mogą sprawić, że poszczególne dyscypliny będą mogły się dynamicznie rozwinąć?
Rozmawiają:
Dlaczego wielkie firmy sponsorują sport? Analiza odmiennych motywacji - ekonomicznych, wizerunkowych, społecznych. Sponsoring sportu a Społeczna Odpowiedzialność Biznesu - puste hasła czy idea prowadząca do realnych wyników i profitów?
Spółki Skarbu Państwa a sponsoring sportu - skuteczne projekty.
Rozmawiają:
Jakie najważniejsze wyzwania w kwestii szkolenia młodzieży stoją przed różnymi dyscyplinami zimowymi? Jak różnią się podejścia do szkolenia w Polsce i innych krajach
Stan infrastruktury sportowej w kontekście sportów zimowych w Polsce i na świecie - Jakie są największe wyzwania w tym względzie
Jak dbać o rozwój popularności sportów zimowych? Jak sprawiać, by te dyscypliny budziły zainteresowanie w różnych krajach? Czy ocieplenie klimatu zagraża sportowi zimowemu?
Rozmawiają:
Jak powinna wyglądać profesjonalna struktura klubu sportowego?
Polskie kluby sportowe i ich budowa - przykłady, sukcesy, porażki .
Skuteczne strategie inwestycyjne, marketingowe i organizacyjne a budowa klubu sportowego. Największe zagrożenia towarzyszące budowie klubu.
Rozmawiają:
Jak PR i budowanie marki osobistej może pomagać sportowcom w rozwoju ich karier.
Nowoczesne podejście do budowania marki osobistej przez sportowców - cyfryzacja i nowe media.
Zagrożenia wizerunkowe i jak wychodzić im naprzeciw.
Rozmawiają:
Historia praw medialnych do pokazywania rozgrywek piłkarskich w Polsce. Najważniejsze kamienie milowe.
Praca nad budową projektu piłkarskiego z perspektywy marketingowej.
Jak skuteczny produkt przekłada się na rozwój sportowej jakości rozgrywek.
Rozmawiają:
Jak obecnie samorządy wspierają rozwój sportu na poziomie lokalnym? Strategie i działania. Miejsce wsparcia sportu w budżetach samorządowych. Sprzężenie zwrotne - sport jako narzędzie budowy tkanki społecznej Polski lokalnej.
Rozmawiają:
Naczelne wyzwania organizacyjne związane z zarządzaniem klubem sportowym.
Zarządzanie klubem a aspekty prawne - wyzwania i pułapki.
Jak skutecznie budować ład korporacyjny w organizacji sportowej.
Czy klub powinien być korporacją? Jak znaleźć złoty środek między funkcjonowaniem klubu sportowego a nowoczesnej korporacji?
Rozmawiają:
Sport jako wartościowy produkt medialny. Dlaczego jest tak ceniony?
Wydarzenia sportowe a potencjalne zyski z reklam. Liczby, fakty, statystyki.
Jakie dyscypliny są najbardziej atrakcyjne z punktu widzenia nadawców i dlaczego?
Rozmawiają:
Trudne przejście. Od PRL do współczesnego polskiego krajobrazu sportowego. O trudach i wyzwaniach transformacji.
Państwowe dotowanie sportu, prywatni sponsorzy czy synergia obydwu ścieżek? O najbardziej skutecznym modelu wsparcia sportu.
Spółki Skarbu Państwa jako sponsorzy sportu zawodowego.
Rozmawiają:
Rozmawiają:
Dlaczego influencerzy mają tak duży wpływ na budowanie popularności aktywności fizycznej wśród młodzieży?
Jakie metody prezentacji sportu w Social Media są najbardziej skuteczne?
Przełożenie Social Media na zdrowie wśród młodzieży.
Rozmawiają:
W jaki sposób chronione jest zdrowie zawodników w nowoczesnym sporcie? Technologie, metody, narzędzia.
Jak instytucje państwowe mogą wspierać rozwój sportu, w tym poprzez inwestycje dotyczące ochrony zdrowia? Sport amatorski i jego promocja jako droga do budowy zdrowia publicznego.
Rozmawiają:
Lekcje WF w Polsce i innych krajach - podobieństwa i różnice. WF w szkole czy promocja aktywności fizycznej poza szkołą - co jest lepszą strategią? Nowoczesne modele prowadzenia zajęć wychowania fizycznego - jak konstruować zajęcia, by aktywizować uczniów?
Rozmawiają:
Tematyka:
- Założenia programu Sportowe Talenty.
- Czy podobne programy były realizowane w innych krajach świata - przykłady?
- Program Sportowe Talenty a współpraca z klubami i związkami sportowymi w Polsce.
Rozmawiają:
Jak rozwój ścieżek rowerowych w regionie Małopolski wpłynął na promocję aktywności fizycznej mieszkańców?
Ścieżki rowerowe a komunikacja w miastach - problemy i wyzwania. Finansowanie rozwoju ścieżek rowerowych w mniejszych i większych ośrodkach.
Prowadzący: Jakub Niziński – Dziennikarz Radio Kraków
Rozmawiają:
W jaki sposób popularyzacja sportu i aktywności fizycznej przekłada się na rozwój społeczny państwa? Jak skutecznie popularyzować sport tak ogólnopolsko jak i w ujęciu lokalnym? Sposoby wspierania polskiego sportu przez rządzących (na poziomie centralnym i lokalnym).
Rozmawiają:
O fenomenie biegania i podobnych aktywności fizycznych - analiza społeczna.
Promocja biegania, aktywności fizycznej i zdrowego stylu życia w ogóle a media. Metody i narzędzia. Firmy prywatne oraz Spółki Skarbu Państwa promujące bieganie i inne formy aktywności - przedstawienie skutecznych projektów.
Rozmawiają:
- Jak sport jako aktywność fizyczna
może wpływać na rozwój
społeczeństwa w Polsce lokalnej?
- Skuteczne metody upowszechniania
sportu - działania samorządów
lokalnych oraz firm prywatnych
(projekty CSR).
- Z małej miejscowości na wielkie
areny - w jaki sposób wyłuskiwać
talenty i prowadzić je przez kolejne
etapy rozwoju?
Rozmawiają:
Najbardziej skuteczne i zdrowe formy aktywności fizycznej w przypadku seniorów. Zagadnienia społeczne i medyczne.
Metody aktywizacji seniorów i promocji tejże aktywizacji stosowane w różnych krajach świata - o dobrych wzorcach.
Firmy komercyjne oraz Spółki Skarbu Państwa a aktywizacja seniorów - o skutecznych programach CSR.
Rozmawiają:
Czy przez kolarstwo można wypromować region, miejsce?
Co jest potrzebne do zorganizowania imprezy, aby stała się imprezą cykliczną?
Rower – sposób na życie, pasja, uzależnienie, rekreacja, biznes - czy to się opłaca? Sporty rowerowe w obliczu pandemii, wojny, inflacji – kierunki zmian.
Jaka jest przyszłość imprez rowerowych?
Prowadzący: Jakub Niziński – Dziennikarz Radia Kraków
Rozmawiają:
Wartości jakie niesie realizacja programów Erasmus+.
Jak projekty Erasmus+ przyczyniają się do promocji sportu i aktywności fizycznej
Promocja inicjatywy europejskiej Zdrowy styl życia dla wszystkich w programie Erasmus+ sport Program Erasmus+ sport - najważniejsze fakty i liczby.
Prowadzący: Paweł Januszewski
Rozmawiają:
Finansowanie sportu osób niepełnosprawnych na poziomie ogólnopolskim i lokalnym. Wielkie firmy a wsparcie sportu osób niepełnosprawnych.
Czy sponsoring sportu osób niepełnosprawnych może przynieść korzyści finansowe i wizerunkowe?
Dodatkowe zagadnienia:
- Obecny system finansowania sportu
osób z niepełnosprawnościami.
- Wpływ finansowania na rozwój
dyscyplin.
- Propozycja systemowych rozwiązań.
- Korzyści dla sponsorów.
Prowadząca: Barbara Mróz-Gorgoń
Rozmawiają:
W jaki sposób aktywność sportowa pomaga osobom niepełnosprawnym w przełamywaniu barier społecznych?
Sposoby promocji aktywności sportowej w środowiskach osób niepełnosprawnych.
Wielkie firmy a promocja sportu niepełnosprawnych - obopólne korzyści.
Rozmawiają:
Rozwój sportu paraolimpijskiego na przestrzeni lat. Medaliści paraolimpijscy jako obecni w świadomości społecznej - skuteczny PR i promocja igrzysk paraolimpijskich. Sukcesy polskich paraolimpijczyków jako jedna z metod budowania wizerunku Polski w świecie.
Rozmawiają:
Parasport przeżywa rozwój, Media coraz częściej i chętniej chcą pokazywać sportów osób niepełnosprawnych.
Wpływ mediów na Parasport.
Rozmawiają:
Czy media internetową wyprą telewizję jako głównego nadawcę i propagatora wydarzeń sportowych? Prognozy. Znaczenie Social Media w promowaniu wydarzeń sportowych i kreowaniu wizerunku zawodników.
Przyszłość zawodu dziennikarza sportowego - jakie kompetencje są potrzebne w tym fachu dziś i jakie będą potrzebne w przyszłości?
Rozmawiają:
Jak kluby sportowe mogą animować rozmaite działania wykraczające poza ściśle sportową sferę?
W jaki sposób społeczności klubów (zawodnicy, trenerzy, działacze) mogą oddziaływać na lokalne społeczności?
Jakimi metodami aktywizować zawodników i kibiców do działań obywatelskich?
Jakie są najważniejsze problemy w prowadzeniu różnego rodzaju działalności społecznej?
Rozmawiają:
Kanały Youtube jako konkurencja dla typowej telewizji sportowej - synergia czy rywalizacja?
Co z dziennikarstwem pisanym? Czy ktoś jeszcze tego potrzebuje?
Paradoks dostępu - czy szeroki dostęp do wydarzeń sportowych nie sprawi, że wiele dyscyplin będzie czekać kryzys, np. związany z brakiem kibiców na stadionach?
Rozmawiają:
Walka z dopingiem na przestrzeni lat. Progres czy błędne koło?
W jaki sposób światowe i krajowe organizacje antydopingowe walczą z tym procederem? Sportowcy złapani na dopingu. Czy powrót powinien być dla nich możliwy? Jeśli tak, na jakich zasadach?
Rozmawiają:
Nowoczesne ośrodki szkoleniowe w Polsce a rozwój poszczegółnych dyscyplin.
Jakie rozwiązania technologiczne i innowacje są stosowane w nowoczesnych ośrodkach szkoleniowych w różnych sportach? Inwestycje w innowacje w sporcie. Prywatne firmy, Spółki Skarbu Państwa, finansowanie państwowe.
Rozmawiają:
Jak powinna wyglądać zdrowa dieta profesjonalnego sportowca z punktu widzenia medycznego?
Kiedy podejście do żywienia przestaje być zdrowe? Błędy popełniane w treningu.
Jak zaszczepiać prawidłowe wzorce wśród młodzieży i zapobiegać rozwojowi patologii? Rola organizacji sportowych oraz mediów w promowaniu właściwych zachowań dietetycznych.
Rozmawiają:
Współczesne innowacyjne podejścia do pokazywania wydarzeń sportowych.
Jakie techniki i praktyki mogą poprawić wrażenie imersji i współuczestnictwa w wydarzeniu sportowym?
Czy nowoczesne technologie i rozwój mediów to zagrożenie dla odbioru sportu na żywo na stadionach?
Rozmawiają:
Najważniejsze współczesne innowacje w medycynie sportowej, ich wpływ na sportowców i wyniki. Kto daje impuls do rozwoju innowacji w medycynie sportowej? Prywatne firmy, państwo, czy związki sportowe? Jak innowacje w medycynie sportowej mogą chronić zdrowie i życie sportowców.
Rozmawiają:
Jak analiza danych zbieranych podczas wydarzeń sportowych może uatrakcyjniać transmisje?
Analiza danych a wyniki sportowców - jak analiza różnych informacji może pomagać w doskonaleniu treningu.
Jak w przyszłości może ewoluować rola metadanych w sporcie?
Rozmawiają:
Nowoczesne transmisje sportowe - jak tworzyć ciekawą wizualną narrację.
Rola telewizji w budowaniu atrakcyjnego sportowego produktu. Dziennikarz - wróg czy przyjaciel sportowca? Jak powinna wyglądać współpraca mediów i zawodników.
Rozmawiają:
Rozmawiają:
Rozmawiają:
Rozmawiają:
Turystyka jest jedną z najszybciej rozwijających się branż na świecie. Jest jednak branżą wrażliwą, co pokazał zarówno rok 2008, 2010, 2020, jak i rok 2022. Nieprzewidziane wyzwania
wniosły w turystykę bezprecedensowe zakłócenia, spadki podróży, bankructwa i niepewność co do dalszego funkcjonowania branży.
Jakie są doświadczenia innych państw w konfrontacji z pandemią, kryzysem uchodźczym lub innymi nagłymi i trudnymi do przewidzenia problemami współczesnego świata? Jakie mają do tego
narzędzia? Jakie działania podejmują? Czy państwo jest bezbronne w konfrontacji z globalnym załamaniem gospodarki, czy ma jednak szansę w tym starciu? Jakie może podjąć działania, które ograniczą lub zniwelują negatywne skutki?
Wymiana informacji, korzystanie ze sprawdzonych rozwiązań to kluczowy element rozwoju tej branży, dlatego podczas dyskusji porozmawiamy o tym jakie działania okazały się być skuteczne, a jakie nie odpowiedziały na ówczesne wyzwania.
Moderator: Marzena Markowska – Redaktorka Wasza Turystyka.
Rozmawiają:
Na przestrzeni ostatnich lat zaszły ogromne zmiany w turystyce na poziomie krajowym, europejskim i światowym. Podróżowanie staje się coraz łatwiejsze, zarówno pod względem finansowym, jak i transportowym. Destynacje turystyczne konkurują ze sobą już nie tylko na poziomie krajowym, ale również globalnie, co wymaga nieustannego doskonalenia jakości i dostosowania poziomu usług do
potrzeb konsumentów.
Jaką rolę pełnią samorządy terytorialne w rozwoju turystyki i jakie stoją przed nimi wyzwania? Jak kształtować produkt turystyczny i zarządzać przestrzenią turystyczną. Rola gmin górskich i
uzdrowiskowych w procesie rozwoju turystyki krajowej - dobre praktyki. Jaką rolę powinny mieć samorządy terytorialne w budowie systemu turystycznego. Czy Polskie Marki Turystyczne wspierają
tworzenie regionów turystycznych?
Moderator: JAN MAZURCZAK – Prezes Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej, członek Unii
Metropolii Miast.
Rozmawiają:
Dotychczasowe tendencje rozwoju turystyki zarówno krajowej, jak i światowej są przedmiotem wielu dyskusji oraz sporów. Główny problem stanowi interpretacja możliwych kierunków rozwoju i przyszłych konsekwencji dla społeczeństwa i gospodarki. Jednocześnie turystyka, jako forma konsumpcji, jest obecna we wszystkich sferach gospodarki. Tym samym powoduje liczne konsekwencje: w produkcji dóbr, usług, wymiany oraz konsumpcji. Jaka jest i będzie rola turystyki w światowej gospodarce? Jakie są korzyści ekonomiczne płynące z rozwoju turystyki oraz jakie będą negatywne skutki odpływu dochodów z turystyki dla świata? Jakie są granice rozwoju turystyki, przekroczenie których powoduje negatywne wielowymiarowe skutki (społeczne,
gospodarcze, ekologiczne)?
Moderator: PIOTR TRZCIŃSKI - Dziennikarz TVP
Rozmawiają:
Turystyka przyjazdowa stanowi jeden z podstawowych elementów rozwoju współczesnej gospodarki oraz jest trwałym elementem życia społecznego. Tym samym spełnia istotną rolę w zaspokajaniu potrzeb jednostek i grup społecznych. Czy państwo może w sposób świadomy kreować
trendy w turystyce przyjazdowej? Jakie korzyści może nieść skuteczna polityka w tym zakresie w skali makrogospodarczej?
Moderator: PAWEŁ KUNZ - Dziennikarz, ekspert turystyczny i zapalony podróżnik.
Rozmawiają:
Jakie są nowe trendy w turystyce? Czy i w jaki sposób cyfryzacja/technologia może jej pomóc? Czy da się przenieść doświadczenia turystyczne na płaszczyznę wirtualną? Znaczenie technologii dla edukacji, kształtowania postaw turystycznych i kształcenia nowych kadr w turystyce, zwiększanie dostępności, ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami. Jaki wpływ na ruch turystyczny mogą mieć zmiany klimatyczne? Jakie są wyzwania dla turystyki zrównoważonej?
Rozmawiają: